Ceramah Ustaz Abdullah Khairi di Surau TJI


Pada 29 Januari 2011, satu ceramah telah dianjurkan oleh Jawatankuasa Surau Taman Jawi Indah. Kali ini, kami menjemput ustaz Abdullah Khairi. Ustaz Abdullah Khairi memberi ceramah beliau berbantukan LCD Projektor menggunakan skrin yang siap dipasang oleh AJK Surau pada petang hari lagi.





Beliau menyampaikan ceramah bertajuk HIJRAH. Ustaz menunjukkan permulaan hijrah bermula dari penghijrahan sperma kepada ovum, seterusnya menjadi darah dan kemudian bertukar menjadi seketul daging dan seterusnya menjadi bayi.





















Ceramah pada malam tersebut berjalan dengan lancar. Bagi anda yang tidak berkesempatan menghadiri ceramah tersebut, anda boleh download fail audio ceramah tersebut di sini...

Terima kasih kepada semua yang telah menjayakan ceramah ini termasuk En.Khairus yang telah menyediakan skrin putih, Hasbullah memasang lampu, Cikgu Din yang sediakan bubur kacang, Cikgu Jan sediakan roti dan Hj.Fauzi yang sediakan nasi dagang.

Jazakallah Hu Khairan Kathira.

Semoga Allah membalas sumbangan anda.

Terima kasih

103 comments:

  1. Terima kasih kepada yang menyumbang terutama nasi dagang, memang marveloussss....

    ReplyDelete
  2. Mohon perkongsian daripada pihak tuan, AJK Surau Al-Mustaqim, bagaimana saya boleh berhubung dengan AlFadhil Ust Abdullah Khairy bg menjadi penceramah motivasi di sekolah saya? Syukran kathir...

    ReplyDelete
  3. Kami boleh berikan no.tel ust tersebut pada anda, sila berikan email anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam.agamku97@gmail.com

      Delete
    2. assalamualaikum. boleh saya dapatkan no tel ustaz

      Delete
    3. assalamualaikum tuan. boleh saya dapatkan no.tel ustaz abdullah khairi? email saya, arhamhasri07@gmail.com

      Delete
    4. Salam..boleh saya dapatkan nom ustaz khairi? Tq.. hajar.ums@gmail.com

      Delete
  4. Syukran kathir. Boleh emelkan ke nur.asrari@gmail.com

    Moga Allah membalas perkongsian ini dengan rahmatNYA yang luas buat pengurusan & AJK Surau Al-Mustaqim, ameen ya Rabb~

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum..
    boleh saya minta no tel atau emel untuk mghubungi ustaz abdullah khairi bg menjadi penceramah motivasi di kampus saya ??

    ReplyDelete
  6. boleh, sila beri email anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salamun 'alaik...

      Mohon email kepada saya juga ye tuan.

      shaiful.azman@mmu.edu.my

      JazakALLAH khair...

      Delete
  7. blh x kirim kan email no telefon n alamat ustaz abdullah khairi untuk berurusan dengn nyer secepat mungkin pd sy aliff_nero7@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. salam boleh tak beri no.tel ustaz abdullah khairi sy ingin jemput ustaz buat ceramah capecod89@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Anonymous12 July, 2012

    boleh sy dapat'k num ust ni?amarlaptop90@gmail.com...terima kasih

    ReplyDelete
  10. Anonymous24 July, 2012

    Salam boleh dapatkan no tel ustaz abdullah khairi..Tkasih email sy kyairi@jimahev.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole x sy nk dptkn no fon ustaz abdullah khairi

      Delete
  11. Salaam.
    Mohon di email nombor telefon ustaz abdullah khairi. disini ana beri add email aangahamat@gmail.com
    t.ksh.

    ReplyDelete
  12. hanif_mohamad92@yahoo.com
    segera yer..
    urgent.. terima kasih..

    ReplyDelete
  13. Sy pon nk no tel ustaz. ni emel sy. reezqi2011@gmail.com

    ReplyDelete
  14. reezqi2011@gmail.com ni emel sy.tlg bg no ustaz

    ReplyDelete
  15. Assalanualaikum tuan. Ana ajk masjid bandar baru ampang. Ingin menjemput ustaz abdullah khsiri untuk dstang berceramah di tempat ana. Ini email ana. Mohdazleeshazmir@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum tuan. Ana ajk masjif bandar baru ampang. Berhasrat untuk menjemput ustaz abdullah khairi datang berceramah. Ini email ana. Mobhdazleeshszmir@gmail.com... jazakallah...

    ReplyDelete
  17. Abi Alif, sila semak email anda untuk maklumat ustaz...TQ

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum tuan..Boleh x kalau saya nk mintak No.Tel Ustaz Abdullah Khairi? sy ada sedikit hajat utk d smpaikan.. sy harap sngt tuan dpt bantu saya.. Terima Kasih
    firdausnazmi95@gmail.com
    pdouthzero@yahoo.com

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum tuan, boleh tak saya nk dptkan no.tel Ustaz Abdullah Khairi? saya ada sedikit hajat nk di smpaikan pada ustaz.. sy hrp tuan dpt membantu saya.. terima kasih firdausnazmi95@gmail.com
    pdouthzero@yahoo.com

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum tuan, bagaimana saya boleh berhubung dengan AlFadhil Ust Abdullah Khairy bg menjadi penceramah motivasi di sekolah saya? email saya: supluto@yahoo.com

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum tuan, bagaimana saya boleh berhubung dengan AlFadhil Ust Abdullah Khairy bg menjadi penceramah motivasi di sekolah saya? email saya; supluto@yahoo.com terima kasih

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum tuan, bagaimana saya boleh berhubung dengan AlFadhil Ust Abdullah Khairy bg menjadi penceramah motivasi di sekolah saya? email saya: supluto@yahoo.com

    ReplyDelete
  23. Anonymous28 July, 2013

    assalamualaikum..tuan sye berhajat untuk menjemput ustaz ke kolej sye bg memberikan ceramah motivasi boleh tolong bagikan maklumat untuk menghubungi ustaz abdullah khairi..ini email sye..
    sangat_pandai@ymail.com..terima kasih..

    ReplyDelete
  24. Anonymous28 July, 2013

    ingin meminta maklumat bagi menghubungi ustaz abdullah khairi bg menjemput beliau sebagai penceramah motivasi di kolej sye..email sye di sangat_pandai@ymail.com

    ReplyDelete
  25. tolong berikan nombor telefon ustaz abdullah khairi kerana pihak kami ingin menjemputnya ke kolej kami untuk memberikan cermah motivasi.. ameyskema93@gmail.com.,

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum..harap pihak tuan boleh berikan maklumat untuk menghubungi ustaz abdullah khairi kerana kami ingin menjemputnye ke kolej kami memberikan ceramah motivasi..boleh hntar ke email yg berikut..terima kasih.. ameyskema93@gmail.com

    ReplyDelete
  27. assalamualaikum..
    saya pelajar dari ilp kepala batas..
    ingin menjemput ustaz abdullah khairi datang ceramah..
    boleh kirim x cara untuk menjemput ustaz ke email pakcik.soju@gmail.com..

    ReplyDelete
  28. salam sy nk jemput ustaz abdullah khairi bole email?erira0303@gmail.com..

    ReplyDelete
  29. Sy nk jemput ustaz abdullah khairi..bole email sy..erira0303@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum wbt. Saya perlukan no tel ust muhammad khairi untuk urusan infaq trima kasih 59zamri@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Mohon jasabaik pihak tuan utk saya dapatkan no. contact Ust Khairi. Terima kasih,
    Email saya, achikdi@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Salam tuan, mohon dikirimkan no. telefon Ust Abdullah Khairy ke email saya achikdi@gmail.com.
    Terima kasih, dari Hj Zaidi, Bandar Puncak Alam

    ReplyDelete
  33. Asalammualaikum.. boleh saya mendapatkan nombor ustaz Abdullah Khairi.. Jasa baik amat dihargai, Boleh Emailkan pada saya di k_hayat11@yahoo.com.. Terima kasih

    ReplyDelete
  34. Asalammualaikum.. Boleh saya dapatkan Nombor Ustaz Abdullah Khairi. Pihak Kolej saya ingin menjemput beliau.. Jasa baik amat dihargai. Boleh Emailkan di( k_hayat11@yahoo.com.) Terima kasih

    ReplyDelete
  35. assalam tuan, mohon email no tel ust. Abdullah kepada saya azizul@psp.edu.my

    ReplyDelete
  36. Assalam tuan, mohon email no tel Ustaz Abdullah ke email saya azizul@psp.edu.my

    ReplyDelete
  37. As Salam,

    Boleh saya dapatkan talian untuk saya hubungi Ustaz Abdullah. emel saya azfar_mk@yahoo.com.my.

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum, mohon bantuan admin. ana perlukan no telefon atau emel ust abdullah khairi utk jemputan sbagai penceramah di kampus ana.boleh emel ke habeb91@gmail.com Jazakumullahu khairan kathira.

    ReplyDelete
  39. Salam tuan. Sy berhajat utk menjemput ust abdullah ke ttempat sy. Email luthfimarzuki88@gmail.com. tmkasih tuan

    ReplyDelete
  40. Salam tuan. Sy berhajat utk jemput ust abdullah khairi ke tempat sy.mohon email maklumat secepat mungkin. luthfimarzuki88@gmail.com. tima kasih tuan.

    ReplyDelete
  41. Salam tuan. Sy berhajat utk menjemput ust abdullah ke ttempat sy. Email luthfimarzuki88@gmail.com. tmkasih tuan

    ReplyDelete
  42. Assalamualaikum.mohon jasa baik saudara mengirimkan no telefon al fadhil ustaz abdullah khairi ke email saya soulhunter363@yahoo.com terima kasih

    ReplyDelete
  43. salam..saya juga berhasrat menjemput ustaz untuk program di tempat saya di sungai buloh..
    tolong emelkan no ustaz ke emel saya di
    rabie.218@gmail.com

    ReplyDelete
  44. Sila kasik no. tel ustaz abdullah khairi untuk jemputan ceramah. email to: azree7879@yahoo.com . TQ

    ReplyDelete
  45. Assalammualaikum, saya cuba mendapatkan no tel Ustaz abdullah khairi untuk menjemput beliau sebagai penceramah majlis maulidur rasul di surau kami, Surau Al-Insaniah Taman Bandar Senawang, Seremban, disini saya sertakan email saya tamjidab@yahoo.com.my.

    ReplyDelete
  46. Salam..sya amin dri KIAS kelantan..blh x srnd cntct ust abdullah khairi..klu blh scpt mngkin..ni email sya...
    amien92_yk@yahoo.com..

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum tuan. Boleh saya dapatkan nombor telefob ustaz abdullah khairi? ahmadhalimi80@gmail.com

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum saudara...mohon dapat berikan contact ustaz Abdullah Khairi utk usrah di tempat kerja saya. Emel saya adalah: mohdkhalil6168@gmail.com. Tq.

    ReplyDelete
  49. Tolong emelkan ke ana islam.agamku97@gmail.com

    ReplyDelete
  50. Salam Tuan, saya AJK Surau Al Hidayah, Cyberjaya, berhasrat nak jemput Ustaz Abdullah Khairi datang berceramah. Mohon jasabaik share contact number Ustaz. Email saya : roslishak@gmail.com. Jzkk

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum..boleh x bagi no fon ustaz abdullah khairi..kami berhajat nak jemput ustaz berkuliah di area Kuala Terengganu

    ReplyDelete
  52. Assalamualaikum..boleh tak bagi no fon ustaz..kami berhajat nak jemput ustaz berkuliah di kuala terengganu..terima kasih

    ReplyDelete
  53. Slm blh x bagi cntact no ustaz Abdullah Khairi tu...n nnti emelkan dkat pyqanami@gmail.com n trima ksih...^^

    ReplyDelete
  54. Assalamualaikum...bleh x emelkan no ustaz abdullah khairi? Ni emel sya.. zahidishinichi@gmail.com

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum tuan haji... boleh ke pihak tuan haji memberi no fon ustaz abdullah khairi.. untuk sy menjemput beliau ke kariah kami.. di sini sy sertakn email sy syclo909@gmail.com

    ReplyDelete
  56. Assalamualaikum tuan haji.. boleh ke sy ingin mendptkn no tel ustaz abdullah khairi untuk menjemput beliau ke kariah kami... di sini sy serta kn email sy syclo909@gmail.com

    ReplyDelete
  57. Assalamualaikum boleh emailkan no tel ust Abdullah Khairi dh lama sya mencari utk cramah di masjid kg saya. email sya tigaman2001@yahoo.com

    ReplyDelete
  58. Assalamualaikum boleh emailkan no tel ust Abdullah Khairi dh lama sya mencari utk cramah di sekolah email sya marwannizar@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telah dihantar ke email anda.

      Delete
    2. mintak tolong email ke saya juge untuk ceramah hari guru di sekolah saya juge..
      adiSempoi@gmail.com

      Delete
  59. Assalamualaikum..boleh saya minta no tel ustaz Abdullah Khairi untuk memberikan ceramah di UKM?
    email saya nurulazura_94@yahoo.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  60. Azura, kami telah email no.phone ust. TQ

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum . Boleh saya minta no telefon ustaz abdullah khairi untuk jadi vvip/penceramah di program saya di uitm segamat ? Jazakumullah . Ini email saya . iamfashaa@gmail.com :)

    ReplyDelete
  62. Fatin, semak email anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..tn mhn emailkan detail kpd saya noor_izani@adk.gov.my

      Delete
  63. mohon wasup no ustaz ABDULLAH KHAIRI 0137519527

    ReplyDelete
  64. Noor Zahidah, semak sms/whatapps anda. TQ

    ReplyDelete
  65. Assalamualaikum, , asif, minta send contact number ustaz ke princessaeyn@gmail.com atau boleh juga whatsapp ana di 01127230791, , syukran jazilan. .moga Allah redha..

    ReplyDelete
  66. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  67. Assalamualaikum, saya dan jawatankuasa Musalla Ikram Muslimin,Perlis ingin memohon contact number ustaz abdullah khairi dari saudara..ini saya sertakan email saya - kekbunzadali@gmail.com.........syukran jazilan...semoga dipermudahkan segala urusan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, sy student uitm ingin menjemput ustaz abdullah khairi sbg penceramah di program kami.
      mohon whatsapp no. ustaz ke no. 0145151634
      terima kasih

      Delete
  68. Assalamualaikum tuan.. maaf menganggu.. ana ahmad bin mohd mansor.. boleh minta tolong emailkan no tel ust Abdullah Khairi dh lama ana mencari utk cramah di sekolah email ana ahmad_mansor77@yahoo.com atau whatsapp ke 017-2830083.. shukran..

    ReplyDelete
  69. Assalamualaikum . Boleh saya minta no telefon ustaz abdullah khairi untuk jadi penceramah di program saya di sekolah? Jazakallah. Ini email saya . ahmad_mansor77@yahoo.com atau whtsapp ke 017-2830083.. shukran

    ReplyDelete
  70. Assalamualaikum . Boleh saya minta no telefon ustaz abdullah khairi untuk jadi penceramah di program saya di sekolah? Jazakallah. Ini email saya . ahmad_mansor77@yahoo.com atau whtsapp ke 017-2830083.. shukran

    ReplyDelete
  71. Assalamulaikum..sy seorg guru dan ingin menjemput ustaz bg ceramah kpd anak didik sy..mohon no contact ustaz dr saudara..ni no email sy indahmaya007@yahoo.com..syukran jazilan

    ReplyDelete
  72. assalamualaikum, sy guru dr smk sultan azlan shah lenggong ingin memohon contact number ustaz abdullah khairi dari suudara..saya sertakan email saya - adiSempoi@gmail.com..syukran jazilan..semoga dipermudahkan segala urusan in shaa Allah..

    ReplyDelete
  73. assalamualaikum...saya guru dari SMK Taman Mutiara. Mohon whatapps no ustaz abdullah khairi untuk ceramah di sekolah saya. whtapp saya 0194701410

    ReplyDelete
  74. assalamualaikum..mohon wasup no ustaz ABDULLAH KHAIRI ke 0194701410

    ReplyDelete
  75. assalamualaikum..mohon wasup no ustaz ABDULLAH KHAIRI ke 0194701410

    ReplyDelete
  76. assalamualaikum..mohon wasup no ustaz ABDULLAH KHAIRI ke 0194701410

    ReplyDelete
  77. assalamualaikum..mohon wasup no ustaz ABDULLAH KHAIRI ke 0194701410

    ReplyDelete
  78. assalamualaikum..mohon wasup no ustaz ABDULLAH KHAIRI ke 0194701410

    ReplyDelete
  79. Assalamualaikum..boleh saya minta no tel ustaz Abdullah Khairi untuk memberikan ceramah di petronas NKVE.
    email saya ainil_pssnkve@yahoo.com/sms @ whatapps 017-6534463
    terima kasih

    ReplyDelete
  80. Assalamualaikum..boleh saya minta no tel ustaz Abdullah Khairi untuk memberikan ceramah di petronas NKVE.
    email saya ainil_pssnkve@yahoo.com/sms @ whatapps 017-6534463
    terima kasih

    ReplyDelete
  81. Assalamualaikum saya ingin menjemput ustaz abdullah khairi. Boleh tlg berikan contact no? Email saya ialah anisabz94@gmail.com

    ReplyDelete
  82. Assalamualaikum. Saya ingin menjemput ustaz abdullah khairi utk ceramah. Boleh saya dapatkan no contact ustaz abdullah khairi? Email saya ialah anisabz94@gmail.com

    ReplyDelete
  83. Assalamualaikum, saya mewakili syarikat ingin menggunakan khidmat Ceramah Ustaz Abdullah Khairi bagi program bersempena Ramadhan tahun ini 2015. Mohon pihak tuan memberikan sedikit maklumat (alamat email dan no. telefon Ustaz) untuk saya berurusan lebih lanjut dengan beliau. Alamat email saya, shafinas.kadir@gmail.com. Semoga Allah s.w.t membalas jasa baik tuan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  84. Assalammualaikum..mhn jasa baik tn..blh x brikan mail@no tlfon ustaz abdullah khari..sya ingin mnjmput bliau bagi cramah utk program anjuran phak kmi..mhn emailkan kpd noorizaniisa@yahoo.com. kjasama dripada phk tn amt sy hrpkan dan sy dahului dgn ucpan trimaksih

    ReplyDelete
  85. Assalamualaikum tuan..boleh sy mintak no hp ustaz abdullah khairi..mohon emailkan pd sy..terima kasih tuan..

    ahmadsyazwan1987@gmail.com
    017 4800473

    ReplyDelete
  86. Anonymous10 July, 2015

    Mohon email no ustaz abdullah khairi
    -ikhwanishak8881@gmail.com-

    ReplyDelete
  87. Anonymous10 July, 2015

    Mohon email no ustaz abdullah khairi
    -ikhwanishak8881@gmail.com-

    ReplyDelete
  88. Assalamualaikum. Boleh saya minta no tel Ustaz Abdullah Khairi untuk berceramah di surau saya. Kalau boleh emailkan kepada sallehhuddeen@hotmail.com. Terima kasih

    ReplyDelete
  89. Anonymous30 July, 2015

    Assalamualaikum..bleh x whatsapp no ustaz abdullah khairi..jasa baik amat dhrgai

    ReplyDelete
  90. assalamualaikum tuan. boleh saya dapatkan no.tel ustaz abdullah khairi? email saya, arhamhasri07@gmail.com

    ReplyDelete
  91. Salam,saya student usim.boleh kah saya dpt nber tlfon ustaz abdullah khairi utk program di univrrsiti kami
    syerah@ymail.com
    Trima kasih

    ReplyDelete
  92. Tuan-tuan dan puan-puan boleh dapatkan no.telepon ustaz pada post saya bertajuk "Hubungi Ustaz Anda", terima kasih.

    ReplyDelete