Ustaz Sungai Bakap Difitnah?

Hari ni gempar dengan berita seorang ustaz yang mengubati pesakit telah mencabul kehormatan remaja perempuan 14 tahun di Sungai Bakap. Sungguh asyik kita membaca perkembangan yang menjijikkan itu.
Sebenarnya kami amat terkejut dengan berita ini kerana kami amat mengenali ustaz ini yang sering memberi kuliah kepada kami. Apakah berita ini benar sebenar-benarnya atau hanya ada sesuatu...
Dunia kini penuh dengan tipu muslihat fitnah, dengki dan lain-lain. Jadi kita sebagai umat Islam yang bijaksana harus pandai menilai setiap apa yang berlaku.


Sebaik-baiknya, kita sebagai ummah Islam yang berilmu, apabila menerima berita seperti ini perlu berfikir sejenak, adakah ia benar berlaku seperti yang didakwa atau telah difitnah oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Jangan terus percaya kepada apa jua berita yang kita dengar sebelum ianya sahih benar berlaku. Ini yang tiada pada umat Islam ketika ini. Apabila dengar saja sesuatu berita terus PERCAYA BULAT-BULAT tanpa ada usul periksa. Kami kenal ustaz ini. Jadi marilah kita berfikir sejenak, adakah ia benar atau tidak, jangan terus percaya apa yang kita tidak pasti.

Berikut berita mengenai ustaz tersebut;

Lelaki bergelar ustaz yang didakwa mencabul kehormatan seorang remaja perempuan berusia 14 tahun ketika mangsa menjalani rawatan pemulihan ilmu sihir, Ahad lalu, mungkin sudah melakukan perbuatan sama kepada lebih ramai mangsa, namun enggan membuat aduan polis.

Ia berdasarkan kepada rekod dan siasatan polis yang mendapati suspek berusia 43 tahun itu sebelum ini turut didakwa melakukan perkara sama ketika mengubati pesakitnya.

Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan, Superintendan Shafien Mamat berkata, sehingga kini, belum ada laporan dibuat mana-mana individu yang pernah menjadi mangsa tindakan rakus lelaki berkenaan.

“Kami percaya suspek mungkin melakukan perkara sama seperti dilakukannya terhadap mangsa terbaru yang kini masih trauma dengan kejadian itu.

“Polis masih berusaha mengumpul maklumat lanjut mengenai kes itu dan memohon kerjasama individu yang pernah menjadi mangsa suspek untuk membuat aduan polis segera,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Ahad lalu, seorang remaja perempuan berusia 14 tahun mendakwa dicabul seorang lelaki bergelar ustaz ketika mendapatkan rawatan penyakit buatan orang yang dihidapinya di rumah lelaki berkenaan di Sungai Bakap.

Suspek ditahan pada hari sama aduan dibuat selepas dipercayai mencabul mangsa ketika melakukan proses rawatan dalam bilik air rumahnya.

Beliau berkata, lelaki yang mempunyai anak lima itu dipercayai baru sebulan melakukan khidmat penyembuhan dalam bilik air berbanding sebelum ini.

Menurutnya, suspek sudah dibebaskan dengan jaminan polis dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan jika sabit kesalahan serta sudah dirujuk ke pejabat Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan lanjut.-Metro-


Satu perkara yang menghairankan ialah, yang melakukan kesalahan ialah ustaz i tetapi yang digembar-gemburkan adalah ADUN sungai bakap supaya letak jawapan, macam ada sesuatu yang tidak logik di sini. Mengapa tidak keluar sahaja berita penuh mengenai ustaz i itu? Berfikirlah dengan waras.

0 comments:

Post a Comment