Babi Halal di Singapura?





















Salam semua,


Macam mana daging babi boleh halal aaaa ?? Ade yang halal dan yang haram ker ?? Jika itu persoalan yang timbul bila anda dengar isu ini, berhati-hati lah... Bahawasanya dalam Al-Quran terang-terang dinyatakan pengharaman babi, tidak perlu dipertikaikan lagi.

Pendek sungguh akal dan pemikiran mereka-mereka yang percaya bahawa ada daging babi yang halal di singapura. Lagi satu penghinaan terhadap umat Islam seluruh dunia. Uniknya Singapura, hingga tak terkata laa.... Jom melancong ke Singapura. Iklannya sungguh mempesonakan...

Berhati-hati lah kepada yang bercadang nak melancong ke singapura...


Terima kasih

1 comment:

  1. Dari Abi 'Abdillah Annu'man bin Basyir RA telah berkata: "Aku telah mendengar Rasulullah SAW telah bersabda:

    " Sesungguhnya sesuatu yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas, dan diantara keduanya ada perkara yang samar-samar yang kebanyakan manusia tidak mengetahui. Maka barangsiapa menjaga dirinya dari barang-barang (perkara) yang samar itu, maka ia telah membersihkan agamanya dan kehormatannya, dan barangsiapa yang jatuh dalam melakukan perkara yang samar-samar itu, maka ia telah jatuh dalam perkara haram seperti pengembala di sekeliling tanah larangan (halaman orang), lambat-laun ia akan masuk ke dalamnya. Ingatlah bahawa tiap-tiap raja ada larangannya. Ingatlah bahawa larangan ALLAH adalah apa-apa yang diharamkanNya.
    Ingatlah bahawa dalam jasad itu ada sekerat daging, jika ia baik, baiklah jasad seluruhnya, dan jika ia rusak, rusaklah jasad seluruhnya. Ingatlah, itu adalah hati."

    Diriwayatkan oleh Imam Bukhari (no. 52) dan Muslim (no. 1599)

    http://halalanthoiba.blogspot.com/

    ReplyDelete